عیدباستانی نوروز 1400  و بهار طبیعت بر همگان مبارک باد .با آرزوی از بین رفتن ویروس کرونا      
کد خبر: ۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
در راستای طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانی:
صبح دوشنبه مورخ7 مهرماه 93 با حضور دکتر نادر صاکی عضو هیئت رئیسه و معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه، بخش های بازسازی و متحول شده سی سی یو 1، 2 و داخلی بیمارستان سینا کارون در راستای عملیاتی نمودن اجرای طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
در این مراسم که مهندس سلیمان کمائی مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه، دکتر موسوی مدیر شبکه بهداشت و درمان کارون و مهندس پورافضل مدیر بیمارستان نیز حضور داشتند، دکتر صاکی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای صورت گرفته و بیان فضای عالی موجود در بیمارستان سینا، برنامه ریزی بیشتر برای استفاده بهینه از چنین محیط بزرگی را لازم دانست و گفت: ما در هیئت رئیسه دانشگاه همواره نگاه خاصی به بیمارستان سینا داریم و دلمان میخواهد تمام ابعاد این بیمارستان رشد بکنند و توسعه مورد نیاز را داشته باشد که امیدواریم که این مهم با تلاش جمعی مدیران و پرسنل این بیمارستان صورت پذیرد.

معاون توسعه پژوهش و فنآوری دانشگاه افزود: با توجه به ادغام  واحد بین الملل اروند بعنوان پردیس دانشگاه علوم پزشکی، توزیع دانشجویان نیز بصورت منطقی بین تمام بیمارستان های دانشگاه صورت می پذیرد و فشاری از این بابت به بیمارستان سینا مثل گذشته وارد نمی شود.

ایشان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که در مورد رضایت از روند اجرایی طرح ارتقاء کیفیت هتلینگ پرسید پاسخ داد: بحث هتلینگ در کل کشور تابع قانون زمان است و پایش این مرحله برای حرکت به سمت مراحل بعدی است. ما تابع جدول گانت حرکت می نمائیم و در حال حاضر در انتهای زمان نیستیم بلکه در مسیر زمان هستیم، بنابراین تغییرات هدفدار است و حرکت بعدی براساس شاخصهای رضایتمندی باید صورت گیرد که در استان خوزستان عملکرد ما به خوبی پیشرفت داشته و تخصیص بودجه نیز به واحدهای محیطی دانشگاه خیلی خوب صورت پذیرفته است.

مهندس کمایی مدیر خدمات پشتیبانی دانشگاه نیز در این مراسم، با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از زحمات و ایثارگری های همه کسانی که در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند گفت: از 15 اردیبهشت ماه طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرا شدکه بعد از 4 ماه نتیجه مطلوبی از هتلینگ به دست آوردیم و در طی این ایام نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری جشن هتلینگ هستیم.

وی افزود: قبل از طرح نارضایتی های زیادی موجود بود و عده ای از افراد به علت فقر اقتصادی امکان مراجعه به بیمارستان حتی جهت ویزیت را هم نداشتند، اما در طرح تحول نظام سلامت فقط 10 درصد از هزینه ها را بیمار پرداخت می کند که خود سبب افزایش رضایتمندی مردم شده است. ما باید بدانیم هرچه داریم از مردم است و باید تمام توانمان را برای ارائه خدمات به مردم به کار بگیریم تا شاید بتوانیم به مردم همیشه در صحنه ارائه خدمات را به بهترین نحو داشته باشیم.

در ادامه مهندس پورافضل مدیر بیمارستان سینا، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده مربوط به ارتقاء هتلینگ در بیمارستان سینا پرداخت و گفت: در محوطه بیمارستان اقداماتی نظیر تعویض و رنگ آمیزی درب ورودی بیمارستان، دیوارچینی ورودی بیمارستان، بازسازی کامل آلاچیق ها و رنگ آمیزی آنها، رنگ آمیزی های درون بیمارستان و بلوارها، نوسازی تابلوها و راهنماهای بیمارستان و همچنین در بخش های بستری،نصب سقف کاذب، تکمیل و تجهیز سیستم روشنایی، تعویض شیرآلات و درب سرویسهای بهداشتی بخش های داخلی، اطفال، زنان و CCU 1,2انجام شده و تعمیرات اساسی مطابق با آخرین استانداردها نیز در بخش عفونی در دست اجراست.

 پورافضل افزود: با اجرای طرح تحول خون جدیدی در حوزه بهداشت و درمان تزریق شد و انصافا ً تلاش شبانه روزی توسط همکاران صورت گرفته است. در اجرای طرح، طبق جدول زمانی و در خیلی موارد هم جلوتر قرار داریم و امیدواریم که کمکهای هیئت رئیسه دانشگاه در ادامه طرح نیز همچنان شامل حال ما باشد و تقاضای ما این است که در ارتقاء بخش های اعصاب و روان و دیالیز نیز کمکهایی به این مرکز درمانی صورت بگیرد.

در ادامه دهبانپور قائم مقام مدیر شبکه، انجام کارهای تخصصی تر برای ارتقاء بیمارستان و خروج بیمارستان از شکل جزیره را درمان بسیاری از مشکلات موجود دانست. وی افزود بخشهای بالینی این بیمارستان حدود 400 متر از اتاق عمل فاصله دارد که جهت تامین رضایت مراجعان بهبود این وضع را در دستور کار  قرار داده ایم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد