امام علی(ع) فرمودند:از قسم خوردن بپرهیزید، چرا که کالا را تلف مى ‏کند و برکت را از بین مى ‏برد.
      
کد خبر: ۳۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
بقلم ؛ علی عبدالخانی
وضعیت آموزش و پرورش از جهت کیفی در سطوح پایین کشوری قرار دارد که بلحاظ علمی این امر به سوء مدیریت در این حوزه مهم باز می گردد. نامجهز بودن برخی مدارس و کمبود معلم بویژه در مناطق محروم از چند سال گذشته آغاز و امسال به اوج خود رسیده و مدارس منطقه بزرگ و پر جمعیتی بنام غیزانیه تا به امروز تعطیل باقی مانده که این نیز ریشه در سوء مدیریت و ناهمانگی فاحش در برنامه ریزی سازمان مذکور دارد. 
سقوط معیارهای آموزشی و تعامل دوگانه و تبعیض آمیز با مدارس مناطق محروم و غیر محروم از دیگر نشانه های آموزش و پرورش ما در چند سال اخیر است. در حالی که مناطق محروم اهواز با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه و برخی کلاسها پذیرای جمعیت ۳۵ و حتی ۴۰ نفره هستند، آموزش و پرورش بجای تلاش در جهت تامین فضای جدید، فضای اهدایی موجود (مدرسه مفتح) را نیز از دست می دهد.
اما چرا نماینده ارشد دولت در مقابل این تضییع حقوق مردم واکنش نشان نمی دهد و ناکارآمدی متبلور در مدیریت آموزش و پرورش را به وزارت متبوع و سپس هیات وزیران منعکس نمی کند؟
وقتی رییس یک ناحیه آموزش و پرورش در اهواز از عدم بازگشایی چندین مدرسه در اول مهر اطلاع ندارد، چگونه می توان به انتظار بهبود اوضاع آموزشی نشست و امیدوار بود. 
بدلیل شأن وکالتی نمایندگان، شکل طبیعی و منطقی این قبیل مطالبات در حقیقت نمایندگان هستند و نه استاندار، اما سابقه نه چندان کم سپری شده از عمر مجلس فعلی ثابت نمود که نمایندگان مرکز استان بسیار بسیار از خواسته ها و مطالبات مردم دور هستند و در حاشیه بسیاری از امور مهم قرار دارند و به اصطلاح حرکت واگن آنها تناسبی با‌ سرعت لوکوموتیو نیازهاي مردمی ندارد که به همین دلیل چاره ای جز مخاطب قرار دادن استاندار جهت پیگیری مشکلات حاکم بر آموزش و پرورش باقی نمی ماند.
آری چاره جز مخاطب قرار دادن استاندار بعنوان نماینده ارشد دولت در استان باقی نمی ماند اما عدم واکنش استاندار به وضعیت نامناسب حاکم آموزش و پرورش ( بویژه اهواز ) قرینه ای بر رضایت ایشان از مدیریت آن اداره بزرگ تلقی که این برداشت به تنهایی دلیلی بر ناصواب بودن چنین مخاطبه و خطابی بشمار می آید.
باید پرسید؛ چرا نماینده ارشد دولت در مقابل این تضییع حقوق مردم واکنش جدی نشان نمی دهند و ناکارآمدی متبلور در مدیریت آموزش و پرورش را به وزارت متبوع و سپس هیات وزیران منعکس نمی نمایند؟ در شرایطی که نمایندگان اهواز قادر به تحسین وضع آموزش و پرورش بویژه در مناطق محروم نیستند و نماینده عالی دولت به دلایلی که بر راقم پوشیده است، رغبت و تمایلی به تغییر و تحول در این زمینه ندارند، یا مصلحت و حکمت را در استمرار مدیریت و نگهداشت وضع فعلی ببینند، واقعا تکلیف مردم که خواهان حداقلها برای فرزندان خود هستند، چیست؟
برای شناخت میزان رضایت یا عدم رضایتمندی مردم از وضعیت آموزش و پرورش، باید به سراغ آنها رفت و نظر آنها را در این زمینه جویا شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد