17 مرداد روز خبرنگار بر تلاش گران عرصه خبر و رسانه گرامی باد . همزمان با روز خبرنگار بدر پرس چهار ساله شد .
      
کد خبر: ۳۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل همگانی و کاهش آلودگی هوای تهران نیازمند خروج از تصمیمات جزیره ای است ،گفت: ایمنی نامناسب خودروهای داخلی درقبال فقدان بازار رقابتی مانع کیفی سازی در صنعت خودرو است.
بگزارش پایگاه خبری بدر پرس:سیده فاطمه ذوالقدر  درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ارتباط توسعه وسایل نقلیه همگانی با کاهش آلودگی هوا در کلان شهر  تهران گفت:آلودگی هوا معضلی است که  علاوه  بر تهدید سلامتی شهروندان با طبیعت و محیط زیست نیز در کلنجار است و بیشترین میزان تلفات انسانی را بعد از تصادفات جاده ای به خود اختصاص می دهد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروهای بی کیفیت  در کلانشهر  تهران  علاوه بر افزایش  آلودگی هوا،ناامنی در سفرهای درون شهری و برون شهری را نیز رقم  می‌زند.

ایمنی نامناسب خودرو در قبال فقدان بازار رقابتی کارآمد

وی ادامه  داد:خودروهایی که علی رغم بالا بودن سطح آلایندگی آنها و پایین بودن ضریب ایمنی،در کنار  فقدان بازار رقابتی کماکان سیل مشتاقان را در بازار عرضه برای خود حفظ کرده  اند  و این در حالی است که خودروهای که گاه به بهانه حمایت از کالاهای داخلی مردم را ترغیب برای خرید آنها می‌کنند اما خودروسازان خود بر آن باور ندارند.

 افزایش نرخ خودرو به بهانه ای نوسانات ارز توسط خودروسازان

 ذوالقدرافزود: برخی خودرو سازان درشرایط نوسانات نرخ ارز با بهانه بالا رفتن قیمت ارز، قیمت خودروها را بالا می بردند و این سئوال را در پس ذهن می گذارند که این کالاها داخلی است یا وارداتی است واز همین رو نکته قابل تأمل آنجاست که در مقابل هجمه ها و برخوردها،عرضه را محدودیت می کنند تا جذابیت را در بازار تقاضا ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد:ما برای رهایی از معضل آلودگی هوا در یک چرخه ای دولت، مردم، بخش خصوصی قرار گرفته ایم و هر کس می خواهد انگشت اتهام و تقصیر را به سوی دیگری بگیرد و این در حالی است که به مردم می گوییم از خودرو تک سرنشین استفاده نکنید اما  در  مقابل  نتوانستیم ناوگان حمل و نقل عمومی با کیفیت و در دسترسی  را برای شهروندان مهیا کنیم.

وی ادامه داد:از بخش دولتی می خواهیم ناوگان حمل و نقل عمومی را گسترش دهند اما مگر بودجه کافی به  عملیاتی شدن این موضوع  اختصاص داده ایم  واین در حالی است که  نشست های متعدد و مکرری را با شورای شهر و شهرداری تهران برای رفع این معضل کلیدی کلان شهر تهران داشته ایم، قوانینی را نیز تدوین کرده ایم.

نماینده مردم تهران در  مجلس افزود: طرح زوج و فرد خودروها،محدودیت های طرح ترافیکی،کاهش تعرفه وارداتی خودروهای هیبریدی، حمایت از گسترش خطوط مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی از  عواملی است که می تواند  حمل ونقل و ترافیک  را در کلان شهر تهران  ساماندهی کند.

مینی بوس  واتوبوس‌های فرسوده منشاءبخش اعظمی از  الودگی هوای تهران

وی ادامه داد:آنچه که درگام نخست می تواند کمک شایانی به کاهش معضل آلودگی هوا کند،کاهش آلاینده ها به خصوص آلاینده های برخواسته از خودروهاست که بخش اعظم آن نیز به اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده برمی‌گردد  و این در  حالی است که در شرایط نیل به خودکفایی و حمایت از کالایی ایرانی به عنوان یک راهکار عملیاتی موثر واقع گردد.

شرکت های  بزرگ خودرو سازی کشور نیازمند تغییر در نوع تولید

نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه تغییر در نوع  تولیدات در شرکت های بزرگ خودروسازی کشور از جمله ایران خودرو و سایپا باید مدنظر قرار بگیرد،افزود: با اتکا به توانمندی مهندسان و فعالان کیفیت  تولید خودرو  را افزایش  دهیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خروج از تصمیمات جزیره ای برای کنترل  بهینه حمل و نقل شهری کلانشهر تهران  و کاهش  آلودگی هوا الزامی  است،یادآورشد:ضریب ایمنی نامناسب خودرو  داخلی در  قبال فقدان بازار رقابتی کارآمد مانع کیفی  سازی در  صنعت خودرو سازی است./
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد