کد خبر: ۳۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 28 میلیون کاربر بازی رایانه ای با متوسط 19 سال سن در کشور وجود دارد که بازار بزرگی را در ایران به وجود آورده و از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
به گزارش بدرپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 28 میلیون کاربر بازی رایانه ای با متوسط 19 سال سن در کشور وجود دارد که بازار بزرگی را در ایران به وجود آورده و از شرایط خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

سیدعباس صالحی روز گذشته درحاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار بنیاد ملی بازی های رایانه ای،کاربران ایرانی روزانه به طور متوسط 90 دقیقه را به بازی رایانه ای اختصاص می دهند. 
صالحی اظهار داشت: گفت و گوهای امروز من با بازی سازان ایرانی و همچنین نشست های قبلی در این زمینه نشان می دهد، سطح بازی های ایرانی از لحاظ کیفیت ارتقا قابل توجهی یافته و بازار فروش بازی های ایرانی نسبت به سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: علاوه بر افزایش کاربران بازی های ایرانی، فضای تقاضا برای این بازی ها در بازارهای خارجی نیز رو به افزایش است و اقبال مصرف کنندگان به تولیدات داخلی بیشتر شده است.
صالحی با بیان این موضوع که زیرساخت های گسترش بازی های رایانه ای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی رو به پیشرفت است، توضیح داد: مهم این است که بازار مالی را به این سمت سوق دهیم و بخش خصوصی و دولتی نیز احساس کنند که یکی از بازارهای فرهنگی و اقتصادی، همین بازی های رایانه ای است.
وی با تاکید بر اینکه حوزه بازیهای رایانه ای با بودجه کم، بازدهی بسیار مضاعفی را می تواند در پی داشته باشد، اظهار داشت:در برخی صنایع با هزاران میلیارد می توان تحرک و پیشرفت ایجاد کرد، اما در صنعت بازی های رایانه ای با دهها میلیارد، اتفاقات بسیاری سامان می یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنابراین بخش خصوصی هم باید به این بازار بیشتر توجه و احساس کند این بازار پرسود و پرحاصل هم در بازارهای داخلی و هم خارجی فراهم است و بخش دولتی و بانک های ما نیز باید احساس کنند که یکی از حوزه های خوب سرمایه گذاری، بازی های رایانه ای است.
صالحی افزود: حوزه بازی های رایانه ای طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بنیاد ملی بازیهای رایانه ای که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، واگذار شده اما ما برنامه هایی را برای هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه های مختلف داشته و داریم.
خبرنگاری از وزیر ارشاد درمورد اختلاف میان بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و کافه بازار پرسید و گفت که آیا این اختلاف به بازی سازهای ایرانی ضربه نمی زند؟ 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داد: بازی رایانه ای صنعتی نوپا است و استقبال قابل توجه مصرف کنندگان داخلی را دارد که باید با هماهنگی های حداکثری بخش دولتی و خصوصی همراه شود.
صالحی با بیان اینکه به همراهی و هماهنگی همه مجموعه های فعال در زمینه بازی های رایانه ای، نیازمندیم، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع تاکید دارد که باید با همه توان داخلی در این زمینه کار کرد.
صالحی توضیح داد: هر رویدادی هدف گذاری خاص خود را دارد و ممکن است بر اساس آن هدف گذاری، مجموعه ای حضور داشته باشد و در رویدادی دیگر حضور نداشته باشد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اما اینکه اگر یک مجموعه، به فرض در یکی از رویدادها حضور نداشته باشد، به معنای آن نیست که آن مجموعه در حوزه بازی های رایانه ای نقشی ندارد بلکه باید نقش آن را در رویدادی دیگر جدی گرفت. 
وی تاکید کرد: حتما باید در حوزه بازی های رایانه ای از همه استعداد و‌ پتانسیل ها از جمله کافه بازار استفاده کنیم. 
خبرنگاری از وزیر ارشاد پرسید: بسیاری از بازی سازها می گویند برای اینکه چرخه اقتصادی ما تکمیل شود خوب است کنار نمایشگاه تی جی سی، یک نمایشگاه عمومی هم برپا شود تا مردم هم بازی ها را مشاهده کنند.
صالحی در پاسخ گفت: در این مورد باید کار کارشناسی انجام شود، نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران، امسال دومین اجرای خود را سپری می کند، بنابراین رویدادی نوپاست و احتیاج به بررسی های پیوسته برای تکامل خود دارد.
وی یادآور شد: تبادل دانش و فرصت سازی برای حضور بازی های ایرانی در عرصه بین المللی هدف گذاری این رویداد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد